Dominicaanse Republiek - Sosua.

Ola,

(Notie klik met je muis op alle rode woorden voor meer informatie)

Hier een omschrijving van onze vakantie op de Dominicaanse Republiek van 17/8/2008 tot met 1/9/2008.

Op zondag 17/8/2008 zouden wij om 12:35 uur naar de Dominicaanse Republiek vliegen, die morgen om 08:15 uur kwamen Jeroen’s ouders onze halen om weg te brengen naar Schiphol eerst nog een kop koffie gedronken afscheid genomen van Boy en Pret want die zou 16 dagen op Boy passen.

Om iets van 10:15 uur kwamen wij aan op Schiphol, toen we naar de incheck balie liepen was het al aardig druk dus ik dacht al dat word geen plekje aan het raam voor ons deze keer!

Maar we hadden geluk Jeroen liep naar achteren toe toen ging er net nog een incheck balie open dus we waren gelijk aan de beurt en een plekje bij het raam dus das wel lekker comfort class vliegen en bij het raam heerlijk.

Toen zijn we eerst nog wat wezen drinken bij delifrance  iets gaan drinken voor we de douane door gingen ook ivm het roken dan konden we nog ff onze laatste sigaretje roken.

Na het drinken zijn we zijn ouders naar de garage gaan brengen en hebben we afscheid van ze genomen, en daarna eerst nog 2 sigaretten staan roken buiten voor de deur want de eerst 12 uur zouden we niet kunnen gaan roken zullen we dat vol houden!

Toen zijn we door de douane gegaan en moesten nog een uurtje wachten voor we de lucht in gingen dus dat viel allemaal wel mee.

Wij naar de gate gelopen en daar stond het vliegtuig al van Martinair, wij achter aan de rij aangesloten want alles moest gecontroleerd worden pfffff wat duurde dat lang zeg maar we konden zo doorlopen werd voor de 2e keer er niet tussen uit geplukt dat was wel een lekker gevoel.

Toen moesten we nog ff wachten en mochten we het vliegtuig in, wij door de slurf naar het vliegtuig en onze stoelen op gezocht.

Wat zijn wij geschrokken zeg wat een “Armoede” is het een heel oud vliegtuig oude smalle stoelen, de been ruimte was ook niet om naar huis te schrijven maar ja we moeten het ermee doen hè.

Daar gingen we dan op naar de Dominicaanse Republiek het vliegen viel mee alleen de service was erg slecht voor comfort class we kregen maar 3 keer drinken en de maaltijden waren ook niet super maar na 9,5 uur vliegen lande we op Punta Cana, daar hadden we een tussen stop.

Vliegveld Punte Cana.

Jeroen op vliegveld Punta Cana.

Daar mochten we er gelukkig uit en we mochten roken op het vliegveld heerlijk zo sigaret na 9,5 uur vliegen dat gaat er dan wel in we moesten daar 1,5 uur wachten maar dat was niet erg want we konden lekker buiten zitten in het zonnetje heerlijk.

Na die 1,5 uur gingen we weer vliegen we moesten zo 20 a 30 minuten vliegen naar Puerto Plata dus dat was niet zo lang voor mij gevoel was op opstijgen en weer dalen.

Daar waren we dan om precies 18.30 uur (Dominicaanse tijd 6 uur vroeger en precies volgens schema geen vertragingen) op Puerto Plata het vliegveld het is een oud vliegveld, maar het heeft wel wat, we moesten wat formulieren invullen en 10 $ betalen en toen mochten we door lopen naar de kofferband, nou dat duurde een eeuwigheid voor wij onze koffers zagen, we dachten eerst onze koffers zitten er niet bij maar die waren bijna als laatste op de band maar we hadden ze op naar de douane.

Toen we daar heen liepen werd er gelukkig al iemand tussen uit gepikt die zijn koffers konden openen, maar zo mannetje wou ons er ook tussen uit halen maar toen zei de ene volgens mij laat ze maar door gaan.

Toen was het schrikken dat mannetje wat ons wou tegen houden pakte onze wagen met koffers en tassen en begon te lopen richting?

Wij hadden zo iets van wat is dit en hij wou die kar niet los laten dus wij dachten wij zijn dan toch de sjaak en moeten onze koffers openen maar dan ergens anders shit!

Wij dat mannetje volgen maar hij liep naar buiten toen zijn wij onze reisleiding van Bex staan en stuurde hem daar heen, en vroegen aan de reisleiding wat dit te betekenen heeft waarom hij onze kar niet los laat toen zei de reisleiding oh dat is heel normaal hier ze brengen je koffers naar de bus moet je ze alleen wat geld geven.

Toen keken we elkaar aan en moesten wel ff lachen, ja weten wij veel ik had de ergste scenario’s al in me hoofd hahaha.

Bij de bus aangekomen en de koffers ingeladen hebben we nog een sigaretje staan roken en zijn de bus in gegaan we zaten met weinig mensen in de bus en die mensen waren allemaal opzich zelf en dachten gelijk dit word 2 weken samen optrekken (maar dit was niet het geval maar dat lees je veder).

De reisleiding kwam de bus in hete ons welkom op Puerto Plata en zei dat we ongeveer een 15 min moesten rijden voor de hotels (terwijl de boekjes zeiden dat we een uur van het vliegveld afzaten).

Daar waren we dan bij het hotel “Sosua Bay Club” wou wat een hotel dacht ik bij me zelf ziet er anders uit dan in de boekjes, wij naar binnen nou toen viel me mond helemaal open wat een receptie zeg.

Wij waren als eerste aan de beurt met inchecken toen we dat gedaan hadden vroegen we nog of we konden eten want we hadden zo HONGER, en toen kwam er zo bell boy met zo wagentje aan gelopen en zetten onze koffers en tassen op die wagen, toen begont die opeens te babbelen dat de kamer niet goed was dat er maar 1 bed in stond en dat we een andere kamer moesten nemen wij gelijk NO NO NO ITS GOOD hij begon ons aan te kijken en zei toen lachend Oke en bracht ons toen naar onze kamer we liepen de receptie uit wat een uit zicht wat een zwembad gewoon WOUW!

Bij onze kamer aan gekomen viel onze mond weer open wat een kamer wat een bizar groot bed (oké we hadden een king size bed geboekt) super die kamer hij hem wat $ geven en zijn toen de kamer enzo gaan verkenen, we hadden een mini bar, koffie zetter met koffie, tv met satelliet 100 kanalen en toen zijn we naar de badkamer kijken toen moesten we echt lachen de bad kwam tot onder me knieën en de wc ook echt voor kleine mensen dus hahahaha, toen zijn we het balkom opgegaan WOUW wat een uit zicht over de baai van Sosua heen wat mooi en toen was het al donker.

En hier ons uitzicht vanaf ons balkon.

We hebben de spullen gelaten voor wat het was en zijn toen snel naar het restaurant gegaan om wat te eten, we moesten een hoop trappen beklimmen om daar te komen je moet niet slecht te been zijn.

Eenmaal bij het restaurant aangekomen moest je het kamernummer doorgeven (bleek achteraf dat we dus het verkeerde hebben doorgegeven) toen mochten we een plekje uit zoeken en er was nog een tafel vrij langs de rand van het restaurant, waar je zo naar het zwembad keek en over de baai daar zijn we dus gaan zitten.

Toen zijn we een ronde gaan lopen door het restaurant en ik had me voor genomen om deze vakantie gewoon alles te proberen, het eten zag er echt super lekker uit maar ik had ook honger, ik begon met een soepje lekker uien soep die was super, daarna zijn we weer gaan lopen en ik had lekker aardappel puree, boontje met peen en nog iets zag er lekker uit allemaal wij lekker terug naar de tafel en zaten lekker te kletsen en van het uitzicht te genieten want die was zo mooi proefde ik opeens iets hards in me mond ik dacht nou zal wel zo puntje van een boontje zijn zal wel niet goed schoon gemaakt geweest zijn die boontje en ik dacht ik kauw wel lekker door anders moet ik het weer uit me mond halen en dat is ook niet zo lekker gezicht voor de andere mensen, maar ik kreeg het niet door gekauwd en dacht toch zo iets van ik haal het maar uit me mond, nou ik uit me mond halen ik kijk er naar en schrik me dood wat heb ik in me mond jullie raden het nooit moet mij weer net overkomen een “KAKKERLAK” gadverdamme ging bekant over me nek daar heb die avond ook niks meer gegeten ik had gegeten en gedronken bah wat is dat vies zeg, de rest van de week heb ik ook elke keer gekeken als ik die vork in me mond deed hahahaha.

Na het eten en die ervaring zijn we nog wat gaan drinken aan de bar en zijn toen lekker naar bed gegaan.

De volgende ochtend waren we allebei om 6 uur wakker zelfs Jeroen jullie lezen het goed is nooit zijn bed uit te krijgen maar deze keer uit zich zelf.

We waren zo vroeg wakker dat we om 7 uur s’morgens maar de straat op gingen om de buurt maar een beetje te verkennen, maar het was wel heel erg stil we hebben wat gelopen maar zijn toen toch maar snel weer terug gegaan want ik liep niet echt op me gemak want er liepen (voor ons doen dan hè) wat rare figuren op straat die ik niet vertrouwde.

Toen zijn we om 8 uur gaan ontbijten want om 09:30 uur hadden we die meeting met de reisleiding die wat ging vertellen over het eiland.

We kwamen het restaurant binnen en gelijk kreeg ik het akelige gevoel weer van die avond ervoor wat er gebeurd was, ik dacht kom op kan gebeuren je kan niet 16 dagen zonder eten ik me zelf moet in gepraat en ben gaan rond kijken wat ze allemaal hadden pfffff zoveel. Pancakes, french toast, croissantjes naturel, croissantjes met chocolade, bacon, 4 soorten ei, aardappels, vlees, fruit enz enz zoveel maar wel lekker.

Nu springen we ff veder in de tijd ik kan niet elke dag beschrijven.

We hadden de plan om de eerste week alleen maar in de zon te gaan leggen (ja Andrea ik leg eieren hahahaha) en de 2e week wat te gaan doen maar de excursies trokken ons niet echt dus hebben we alleen voor maandag 26/8 een Jeepsafari geplant.

De dagen zagen er in het begin zo uit eten zonnen en zwemmen zonnen zwemmen drinken drinken eten zonnen zwemmen drinken avond eten drinken slapen zo hebben we denk ik als ik het goed had de eerst 4 dagen door gebracht want je kreeg ook niet echt contact met de mensen in het hotel maar dat maak niet uit we zijn er voor onze rust, tot er op een zekere dag ene Andrea naar me toe kwam, het kwam zo er was een handdoek van iemand gestolen bij het zwembad maar die handdoeken zijn van het hotel en als je die kwijt was koste je dat 25$ voor een nieuwe handdoek en ik zat lekker op de rand van het zwembad lekker naar alle Nederlanders te luisteren want Jeroen zat in zijn boeken.

Maar ik dwaal af dus toe kwam er een vrouwtje naar me toe die vroeg als ik iemand gezien had die bij hun een handdoek had mee genomen ik zei nee hoezo handdoek gestolen dan? En zo raakte we aan de praat zij was daar dus met een vriendin, en toen kwam er nog een vrouwtje aan gezwommen en dat was dus Kim een vriendin van haar en wij praten praten praten en toe kwam er nog een vrouwtje en een mannetje bij Ilona en Miquel dat waren dus vriend en vriendin en daar zijn we de rest van de tijd mee opgetrokken niet heel de dag maar bij het zwembad en s’avond na het eten dit zijn echt super mensen die hebben voor mij en Jeroen ook de vakantie leuker gemaakt we hebben wat afgelachen paar keer bijna in me broek zitten pissen van het lachen maar we zijn blij dat we ze hebben leren kennen.

Andrea.

Miquel ik en Jeroen

Andrea Kim en Ilona

Andrea (maar ik drink niet).

Ilona en Kim

Ilona en Kim.

Maar ff terug naar het hotel het hotel is super 24 uur per dag ALL IN het personeel rent voor je nou ja bijna allemaal alleen in het restaurant niet zo maar die ervaring hadden wij Andrea Kim Ilona en Miquel hadden daar geen last van.

Want bijvoorbeeld bij de zwembad bar werkt een vrouwtje Belkis super vrouw we hebben haar toen 10 euro fooi gegeven omdat ze voor ons rende elke morgen kwam ze naar ons toe om te vragen hoe het met ons ging en als je lag te zonnen stond ze opeens naast je met drankjes zo lief mens ik mis dr wel moet nu alles zelf weer inschenken hahahaha, s’avonds had je een animatie team die shows opvoerde en spel shows de dans shows waren geweldig echt super om te zien maar ook elke dag om 15:00 uur moesten ze een dansje opvoeren nou dat ging niet van we hebben er zin in maar dat kan ik ook wel begrijpen niemand deed mee eigenlijk ik had elke dag zoiets van oh ze dansen weer voor mij.

Ik met me nieuwe liefde is ze niet lekker!

Filmpje het dansje van het animatieteam.

Ook hadden we bijna elke avond de zelfde band nou we werden er met zijn 6e echt helemaal gek van elke avond de zelfde nummers en als ze engels zong klopte heel het liedje niet en ze hadden ook zo irritant muziek instrument bij zich weet niet hoe die heet maar was in staat om dat ding af te pakken en in zee te gooien, maar ik heb al gezegd tegen de andere vier als een van jullie gaat trouwen dan haal ik die band speciaal voor jullie over naar Nederland WHAHAHAHAHA.

Maar voor de rest niks slechts over het hotel bij de way, de omgeving is ook echt super de zee is erg mooi je kon er snorkelen alleen het is daar niet zo mooi als wat we in Venezuela hebben gezien qua vissen, maar was wel mooi om te snorkelen alleen het enige nadeel van de zee en strand is dat er erg veel zee-egels zaten en dat je daar goed voor uit moest kijken.

Toen was het maandag 26/8 de dag van de Jeepsafari.

De auto waar we heel de dag mee op pad gingen.

We zouden om 08:15 uur opgehaald worden maar dat werd dus 08:40 uur maarja maak niet uit ze waren er we moesten toen zo 40 minuten rijden om andere mensen op te halen bij de ressorts maar dat was niet erg wat we hebben heel wat gezien onder weg naar die ressorts toe wat een omgeving zeg het land is er groen de mensen heel erg hartelijk en betreft het verkeer ze hebben daar 1 regel en dat is dat er geen regels zijn oké ze stoppen voor het rode licht maar daar is ook alles mee gezegd.

Toen we de mensen allemaal op hadden gehaald kwam onze gids van die dag bij ons zitten het was een echt Dominicaan die een paar jaar in Limburg heeft gewoond dus redelijk Nederlands praten.

Onze Gids Markuz, hij heeft een paar jaar in Limburg gewoond dus spreek redelijk Nederlands.

Hij vertelde ons wat we die dag gingen doen, ivm het slechte weer wat voorspeld was zouden we eerst de watervallen gaan beklimmen de

28 Cascades van Damajaqua” omdat het die dag hard zou regenen zou het water buiten de oevers treden, en dat zo gevaarlijk zijn dus hebben ze besloten om daar eerst mee te beginnen, eenmaal daar aan gekomen kregen we een zwemvest om en een helm en we kregen waterschoentjes aan, op we werden begeleid door 4 mensen we moesten eerst 20 min lopen en daar was dan de eerste waterval.

We gingen er die dag 7 beklimmen nou daar gingen we dan ik kan je 1 ding zeggen het was super om te doen je moest er eerst 7 beklimmen en dan ging je weer terug via de zelfde weg alleen je ging er vanaf glijden super was dat om te doen alleen te laatste 2 watervallen moest je kiezen of er vanaf springen of glijden, de hoogte was 9 meter ik heb het beide gedaan en dat vond ik al heel stoer van mezelf geef je echt een kick.

Maar het beklimmen van die watervallen gaf je wel een enorme kick maar was wel gesloopt en dan moesten we nog 20 minuten terug lopen.

Ik heb van de watervallen geen foto’s kunnen maken jammer genoeg om dat je moest klimmen en zwemmen en daar kan me camera niet tegen de hele dag is wel gefilmd en die film hebben we gekocht en dan zie je ons ook echt klimmen zwemmen klimmen glijden en springen, heel die Jeepsafari is gefilmd dus we kunnen het wel terug kijken.

Toen we terug moesten lopen kregen we een tropische regenbui is vreemd maar wel lekker loop je in je korte broek met helm en zwemvest door de jungle in een regenbui maar die regenbui werd alleen maar erger.

Eenmaal weer in de auto vertelde die hoe de rest van de dag eruit zag, eerst gingen we eten in een restaurant met de mooiste uitzicht van de Dominicaanse Republiek.

Eenmaal daar aangekomen in die regenbui was het uitzicht prachtig heel veel hele hoge palmbomen echt schitterend.

Het eten wat we kregen waren Dominicaanse gerechten ik ging ff kijken en had gelijk al gegeten overal zaten vliegen op en Jeroen heeft lekker gesmuld, ik heb me bezig gehouden met een puppy wat daar zat zo lief beesje.

Filmpje Pascal speelt met de pup.

Daarna zijn we gaan rijden eerst een stierenfokkerij.

Wat een beesten zijn dat zeg zo groot maar erg mooi Jeroen is er op 1 gaan zitten voor een foto.

Je kreeg hier uitleg over de fokkerij was wel leuk om te weten allemaal en het waren wel mooie die stieren.

We zijn toen naar een klein plaatsje gereden waar een markt zat, daar kon je heel snel dingen kopen, en ons werd bij het hotel al aangeraden om snoepjes te kopen voor de kinderen en waarom?

Nou het zit zo als er zo Jeepsafari voorbij rijd rennen alle kinderen naar buiten en roepen dan allemaal menta menta menta, en dan moeten wij als toeristen met snoepjes gaan strooien het lijkt dan wel 5 december, is wel heel erg om te zien maar de kinderen zijn daar dan ook wel weer blij mee, alleen bij ons regende het zo hard maar de kinderen stormde naar buiten en wij strooide snoepjes maar er vielen ook snoepjes in het water maar die pakte ze gewoon op en aten die ook op, dan moet ik er wel bij zeggen de snoepjes waren goed verpakt was wel indruk wekkend om te zien.

Filmpje Kinderen rennen achter de wagen aan voor een snoepje.

Toen zijn we naar een Dominicaanse huisje gereden waar 5 mensen in dat huisje woonde, dat was wel heel bizar hoe ze daar leefde je mocht gewoon in hun huis kijken filmen en foto’s maken is toch raar maar die mensen waren wel heel erg vriendelijk.

Ze lieten ook zien hoe ze koffie maakte en cacao, en de Nederlandse vrouwen moesten het nadoen en de mannen moesten muziek maken het was wel heel indruk wekkend.

En toen zijn we nog bij een speksteenfabriek geweest, maar voor we daar naar binnen gingen kregen we eerst nog een hanengevecht te zien verschrikkelijk is dat zeg daar zat dus niemand op te wachten en ik al helemaal niet.

En de spekstenenfabriek.

En als laatste gingen we naar een winkel waar je met een slang en papegaai op de foto kon en daar kreeg je ook Dominicaanse Viagra  daar hoef ik dus niet meer over te vertellen hè.

Filmpje Jeroen met de slang en Papegaai om zijn nek. (je moet hier alleen ff je hoofd draaien).

De dag was echt super alleen jammer van het weer dat niet echt mee zat maar voor de rest was het een super dag vooral dan die watervallen dat heeft dus nog steeds het meeste indruk op me achter gelaten vind alleen jammer dat ik daar geen foto’s van heb om ze aan jullie te laten zien.

De rest van de dagen die we daar nog verbleven was weer het zelfde als de eerste week maar dan lekker met zijn 6e we gingen steeds om 07:30 uur ons bed uit om voor 6 man ligbedjes en parasols te regelen want over heel het complex hadden ze maar 7 parasols staan en zonder parasol kan je daar echt niet je verbrand dan levend.

En we hebben foto's gemaakt met een doodskop aapje, daar liepen ze mee rond op het hotel net zoals papegaaien en een hagedis daar wou ik ook mee op de foto maar die heb ik niet meer gezien.

En dan hebben we nog natuurlijk Orkaan Gustav nou dat hebben we goed gemerkt wat een regen wat een omweer wat een golven dat was gewoon bizar, maar wel heel mooi om te zien ik krijg nog foto’s van Miquel wat die heeft echt super foto’s gemaakt met zijn camera dus daar is het ff op wachten.

En dan zijn we ook nog vrijdag 29/8/2008 gaan stappen met zijn 6e we werden mee genomen door 2 jongens van het animatieteam die zouden ons wel ff wat leuke plekjes laten zien, en dat hebben we zeker we gingen naar club B95 de vrouwen hadden gratis entree en de mannen moesten 1$ betalen en kregen daarvoor iets te drinken.

Filmpje Andrea en Kim dansen 1 (je moet wel goed kijken).

Filmpje Andrea en Kim dansen 2 ( je moet wel goed kijken).

Filmpje Kim Andrea Miquel Ilona en Jeroen in B95.

Wij dus naar binnen we keken onze ogen uit wat was er nou 90% was vrouw en denk 10% man.

Dus wij hadden al zoiets van hier klopt iets niet wat bleek nou die vrouwen die daar liepen waren dus allemaal hoertjes dat is dus heel normaal daar, maar ze vielen je niet lastig of zo ze deden gewoon hun ding dus dat was wel ff leuk om te zien.

We zaten daar een uurtje toen was er ineens vechten toen was er ff paniek ik en Kim sprongen gelijk op de bank wij tegen de muur staan met onze drankjes whahaha dat was echt een grappig gezicht en toen hadden we ook zo iets van hier moeten we weg.

Toen hebben we buiten afscheid genomen van die 2 jongen van het animatieteam want die gingen weer terug naar binnen toen zijn we naar een Nederlandse kroeg gegaan heerlijk na 13 dagen weer Gerard Joling en Jan Smit was ff heerlijk iets anders dan alleen dat salsa en die band van het hotel daar hebben we 2 drankjes gedaan en zijn toen terug gegaan naar het hotel.

Wij in club B95.

Kim ik en Andrea.

Kim (en het dansende paar Miquel en Pascal).

Miquel ik en Jeroen.

Andrea (en ik drink niet!).

Ilona en Kim.

Ilona aan het dansen met Wellington.

Bij het Hotel aangekomen zijn er een paar eest nog ff wezen snacken hamburgers en Hotdogs en toen was het als nog 4 uur toen we onze ogen gingen sluiten.

Conclusie van heel de vakantie:

Het was een super vakantie hebben niet veel gedaan maar dat is ook wel lekker.

Het land is echt in 1 woord geweldig en het hotel ook.

Dan willen we Andrea Kim Ilona en Miquel nog bedanken voor de lol die we met jullie hebben gehad dat was echt super en hoop dat we elkaar weer snel zullen zien XxX.

Nou hier wil ik het graag bij laten want ik heb een beetje pijn in me vingers van het tikken.