Venezuela - Isla Margarita 2007.

Op 15 augustus 2007 tm 23 augustus 2007 zijn we naar Venezuela - Isla Margarita geweest.

's morgens om 09:00 uur werden we opgehaald door me schoonvader om naar Schiphol te gaan, een dag van te voren hadden we al een telefoontje van onze reisorganisatie Kras een telefoontje gehad dat we al een vertraging hadden van 3 uur maar er kwam nog een half uur bij. We kregen toen we gingen inchecken op Schiphol al etens bonnen omdat we vertraging hadden dus dat was wel mooi meegenomen en daar hebben we lekker van gegeten hahaahahaha. We hebben wel flink zitten roken op Schiphol we hebben denk ik wat we dadelijk in die 10 uur moeten missen aan nicotine allemaal in gehaald van te voren al. En ik had van een collega van Jeroen zijn werk Michelle "nicotine zuigtabletten"gehad als ik het echt niet meer vol zou houden, bedankt nog Michelle.

Toen was het tijd om voor ons op weg te gaan naar het vliegtuig om een vlucht te gaan maken van 10 uur lang vliegen, maar we vlogen comfort Class wisten natuurlijk nog niet wat dat in zou houden maar ik (pascal) hield me hart vast ivm beenruimte.

Toen we het vliegtuig in kwamen en onze stoelen zagen werd ik al wat rustiger zag er goed uit leren stoelen en best veel been ruimte kan altijd meer maar ja je kan niet alles hebben hè in het leven. Dus wij hebben ons lekker gesetteld in het vliegtuig, kwamen er mensen aan die zeiden jullie zitten op onze stoelen ik dacht KUT gaat het nu al beginnen die ellende, maar het klopte we zaten een rij te ver naar achter we moesten dus 1 rij naar voren dus alles weer bij elkaar rapen en naar voren toe.

Toen gingen we eindelijk de lucht in "EINDELIJK VAKANTIE ISLA WE KOMEN ERAAN" de vlucht viel gelukkig mee het gemis naar nicotine viel op zich ook wel mee deed gewoon af een toe een vorkje in me mond net als of het een sigaret was hahaahahaha verslaafd nee hoor valt best wel mee. Het eten wat we kregen was ook best goed eerst:

En later de vlucht kregen we:

Was op zich best goed te eten, en qua drank kwam je ook niks te kort dat was allemaal goed geregeld met Arke Fly niks mis mee. Voor het vertier in het vliegtuig hadden we een soort mega Ipod gehuurd nu zal je wel denken wat is dat nou dat ga ik je vertellen dit zat er allemaal op:3

Maar het is wel leuk en dat voor 10 euro is geen geld toch. En je hoef je niet te vervellen. Alleen op de duur word je zo melig van het zitten, nou dat vertel ik maar niet hier hahahahaaha zie je wel op de film als je die te zien krijg schaam me verrot.

Op een gegeven moment moesten we een visum invullen (dat heeft Jeroen natuurlijk weer moeten doen he).

En dan eindelijk na een vlucht van 9 uur en 45 minuten waren we eindelijk geland op Venezuela locale tijd 21.45 uur (in Nederland 6 uur vroeger), na betaald te hebben mochten we op onze koffers wachten, en daar waren ze gelukkig wij in de rij staan bij de douane en wat denk je............................................................. Jeroen word er uit gepikt en dan kan daar gewoon tussen alle mensen ze koffer om keren hahahaahahahaha nu was hij eindelijk eens een keer de Sjaak in plaats van dat ik dat elke keer ben.

Toen was het de hal in lopen opzoek naar de Hostess en ja hoor daar stond ze Caroline, zo eng mens heb ik nog nooit mee gemaakt ze zo amicaal net alsof ze je al jaren kon bah das niks voor mij. Wij de papieren in ontvangst genomen mochten we naar buiten toe, en daar moesten we de andere hostess zoeken Natascha. We kwamen die deuren uit en deden een stap naar buiten zo je kreeg een klap in je gezicht het was daar zo vochtig en zo benauwd maar dat wende al snel die temp. Zo eerst een peuk en dan nog een peuk voor we de bus in gingen. Eenmaal in de bus kregen we eindelijk het vakantie gevoel heerlijk was dat, we moesten met de bus nog zo 45 minuten rijden, en wat je allemaal onderweg zag was echt humor die auto's reden zonder nummerborden of zaten hellemaal vast me Ducktape echt grappig. Na een paar minuten ging Natascha ons iets vertellen over het eiland dachten wij, nou het enigste wat ze zei "welkom op Isla Margarita jullie hebben al zo 16 uur achter de rug dus zal ik maar niet veel vertellen want het gaat toch de ene oor in en het andere weer uit. Ik woon hier al 5 jaar op het eiland. De rest horen jullie morgen bij jullie hotel al Caroline komt. Ik wens jullie een prettig verblijf " nou dat was dat ik had wel wat meer verwacht maar nee. Eenmaal bij het hotel Tropical Refuge aangekomen rende die Natascha naar binnen en zei jullie kunnen nog eten tot 22.30 uur en weg was ze sta je daar. Wij inchecken bij de balie, er zaten daar een paar Nederlanders te wachten die er al zaten op een geven moment komt er een pizza koerier binnen met pizza ik wat is dit zegt het vrouwtje kijk zo goed is het eten hier. Na het inchecken liep er iemand mee naar onze kamer het Ressort zag er in eerste instantie wel leuk uit bij donker. Toen we bij ons kamer waren zag het er echt perfect uit zie de foto's hier beneden.

Nou dat zit er dus niet slecht uit hè, we hadden Vila 3.1 kamer 1 je heb dan een hele Vila met 3 mensen alleen je slaapkamer zit achter een gesloten deur maar je deelt samen de tuin de woonkamer en het zonneterras dus das wel leuk voor onze Vila lag ons privé zwembad zie foto's.

Daar was nooit iemand aan het zwemmen alleen wij dan de eerste dagen later kwamen er wel een paar mensen zwemmen maar dat was nooit veel. De eerste nacht heerlijk geslapen alleen ik was vroeg wakker toen ben ik er lekker alleen op uit getrokken want Jeroen lag zoals gewoonlijk hellemaal in dromenland, toen ben ik lekker rondje ressort gelopen, na een lekker wandelingetje dacht ik ik ga terug Jeroen wakker maken toen kwam ik dat vrouwtje weer tegen van gisteren van de Pizza's heb ik ff een praatje mee staan maken zij waren aan het ontbijten bleek dat zij daar waren met drie families, op een geven moment zei 1 vrouwtje van als je geld wilt wisselen ga dan even met ons mee naar het strand daar krijg je meer voor je dollars en euro's en de excursies bij hem zijn heel goed koop. Ik dacht ja dat laat ik me geen 2 keer zeggen ben een Nederlander hè. Ik zei ik ga ff me vriend wakker maken dan ben ik hier weer over een klein half uurtje. Ik snel naar onze kamer Jeroen zijn bed uit getrommeld met de mededeling we gaan met die Nederlanders van gisteravond naar het strand geld wisselen en excursies boeken. Jeroen snel zijn bed uit douchen enz. enz. en wij weer terug naar die mensen. We hebben ons eerst ff voorgesteld zij waren  Nel en Henk uit Leidendorp. Ze zeiden we gaan met een taxi naar het strand ik dacht kut we hebben geen geld toen zeiden zei we betalen de taxi naar het strand we dachten zo das leuk eenmaal bij het strand aangekomen liepen we naar een strand tentje, en de strand was zo mooi hadden we natuurlijk nog niet gezien,

bij het strand tentje aangekomen trakteerde ze ons op lekker koffie en vroegen ze aan de mensen waar Pepe was die komt er zo aan zeiden ze (strand tenthouders waren Engelsen) en daar kwam Pepe stelde zich voor praatte ook een beetje Nederland dus dat was wel leuk en begon wat verhalen te vertellen, toen kwam een een Piraat die ons geld kwam omwisselen wij hem 300 dollar gegeven en weg was die dat vond ik wel eng is toch een hoop geld waar een vreemde er mee vandoor ging maar Nel zei komt goed ik begrijp het wel dat jullie het eng vinden maar wij komen hier al 15 jaar en kennen hun, hij komt zo terug, Pepe liet ons de boek met excursies zien en wat zag ik zwemmen met Dolfijnen ik werd hellemaal wild koste wat het kost ik wil zwemmen met Dolfijnen zei ik tegen Jeroen. 15 min later stond de piraat weer voor onze neus met ons omgewisselde geld ik dacht Poeh. Na een half uurtje hebben we 3 excursies geboekt te weten:

• Zaterdag 18-8-2007Snorkelen.
  • Maandag 20-08-2007 Jeep Safari en met een bootje door de Lagune.
  • Dinsdag 21-08-2007 Zwemmen met DOLFIJNEN!

Dus we gaan leuke dingen doen word weinig strand ben ik bang hahahaahahaaha. nadat we alles bij Pepe geregeld hadden en betaald hadden moesten we wel lachen om wat we kwijt waren voor 2 personen 3 excursies en weet je wat we kwijt waren jullie gaan lachen 170 euro omgerekend is toch een lachertje hahahaahaha. En er werd ons ook verteld dat we met een taxi op worden gehaald en dan naar de plaats van bestemming werden gebracht nou is dat geen luxe dan met zijn alle in zo touringbus heerlijk vonden wij dat. We waren Henk en Nel ook heel erg dankbaar dat ze ons mee hadden genomen.

Als je hieronder op NEXT klikt gaan je naar de pagina met de excursies!